Focus RS Forum banner
701 - 714 of 714 Posts
Hoi, ik moest de PCM in mijn bestuurdersdeur vervangen, maar hierdoor is het plaslicht op de auto uitgeschakeld. Iemand ideeën welk vinkje moet worden uitgevinkt en opnieuw worden aangevinkt?
Rob, sorry dat ik je berichten gemist heb.

Helaas weet ik niet welk vakje ik moet aanvinken.

@Poopdeck weet het misschien, maar ik weet dat hij hier niet meer zo vaak komt, dus ik heb hem getagd voor als hij dat wel doet.

Het is altijd de moeite waard om een of meer van de vaak postende leden in een draad als deze te taggen, zodat ze de aanvraag niet missen. :thumbsup:

Hallo, ik probeer ELMConfig voor de eerste keer. Ik heb mijn poortconnector aangepast volgens deze website: http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/ en aangesloten. Ik heb mijn Windows 10-driverprobleem opgelost en de meegeleverde ScanTool.net-software maakt verbinding en leest de sensorinformatie oké. Maar als ik ELMConfig gebruik, krijg ik ofwel een 'runtime error 8020' (versie 0.2.8c) of 'port com3 error' (versie 0.2.17c) - ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

Rob, sorry dat ik je berichten gemist heb.

Helaas weet ik niet welk vakje ik moet aanvinken.

@Poopdeck weet het misschien, maar ik weet dat hij hier niet meer zo vaak komt, zoals ik hem heb getagd voor wanneer hij wel komt.

Het is altijd de moeite waard om @ een of meer van de vaak postende leden in een draad als deze te taggen, zodat ze de aanvraag niet missen. :thumbsup:
Bedankt voor het wakker maken Dave :smile: - Ik ben er nog steeds en volg een aantal van deze ELMConfig-threads.

De PCM is de Powertrain Control Module...nietwaar? Ik weet niet zeker wat @Rob480 heeft veranderd...maar de DDM en PDM (Driver Door Module en Passenger Door Module) hebben beide een optie genaamd 'Approach Light Present' waarvan ik zeker weet dat deze het plaslicht aan of uit zet.

Ik kan dit spul niet meer testen, maar ik kan me voorstellen dat dat de optie is die je zou zoeken.

Attachments

Hoi, ik probeer ELMConfig voor de eerste keer. Ik heb mijn poortconnector aangepast volgens deze website: http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/ en aangesloten. Ik heb mijn Windows 10-driverprobleem opgelost en de meegeleverde ScanTool.net-software maakt verbinding en leest de sensorinformatie ok. Maar als ik ELMConfig gebruik, krijg ik ofwel een 'runtime error 8020' (versie 0.2.8c) of 'port com3 error' (versie 0.2.17c) - ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?
Nog een voor @Poopdeck die een paar goede kabels heeft aangepast.

Is er iemand in de buurt van Stranraer met een ELMconfig-kabel & laptop die een mede-lid kan helpen?

Mark heeft iemand nodig om de optie te controleren die is geselecteerd in de spraakherkenningsmodule.

V5.3 DVD-update voltooid, Audio-update (via USB) duurt langer dan 45 minuten en wordt nog steeds niet bijgewerkt.
We moeten controleren of de spraakherkenningsmodule alleen is ingesteld op een lagere optie dan nodig om BT-streaming in te schakelen.

Alvast bedankt jongens.

@Mark-Stranraer
@ScottishGreg
@alienp1mp

Zie bovenstaande post in de V5.3 update thread hieronder, reageer alsjeblieft in die thread aangezien deze betrekking heeft op de BT streaming update, niet op ELMconfig.
http://www.focusrsoc.com/forums/topic/22199-bluetooth-streaming-update-v53-software-lux-2-only/page-19#entry6244826

Denk niet dat er iemand in de buurt van Cheshire is die me zou kunnen helpen? Ik ben erin geslaagd alles in te schakelen behalve Bluetooth-streaming, ik kan mijn lead niet laten communiceren met die module, er staat dat hij te traag is. Ik heb nu helemaal geen Bluetooth.
Bedankt

Neem aan dat er niemand in de buurt van Cheshire is die me zou kunnen helpen? Ik ben erin geslaagd alles in te schakelen behalve Bluetooth-streaming, ik kan mijn lead niet laten communiceren met die module, er staat dat hij te traag is. Ik heb nu helemaal geen Bluetooth.
Bedankt
@Doggiegiant

heeft u de onderstaande thread gelezen?
Het legt uit welke van de canbus-instellingen u moet gebruiken.
Ook wordt de Bluetooth bijgewerkt via een dvd op lux2-modellen; Ik weet niet zeker hoe modules worden bijgewerkt op Lux 1- of basismodellen, mogelijk via het Ford service- en diagnosesysteem/laptop.

IIRC om toegang te krijgen tot de spraakherkenningsmodule waar de verschillende Bluetooth- en nav/media-opties zich bevinden, moet u de Hi-Can-instelling gebruiken.

701 - 714 of 714 Posts