Focus RS Forum banner
161 - 180 of 714 Posts
Ik kan de elm niet gebruiken op de MS-CAN. Moet ik iets doen voordat dit werkt?

Er is een tabblad in de elm327-setup, "elm327 instellen voor MS-CAN bus"

View attachment 29485
Ik hoefde dat niet aan te raken - ik heb het bedraad met enkele aanwijzingen van Brendan en het werkte.

Ik ben hier geen expert in, maar ik gok dat het een bedradings-/schakelprobleem is? Gewoon op basis van het feit dat je het moet schakelen tussen MS-CAN en HS-CAN... dus als er één niet werkt... kan het de bedrading zijn.

Iemand die weet wat hij doet, moet dit controleren, maar ik heb deze instructies gevolgd om PuTTY uit te voeren voordat ik hem in de auto aansloot (vanaf het punt dat hij op Windows is aangesloten en als apparaat wordt herkend).

Ik weet echt niet of dit nodig is, maar ik heb het toch gedaan:

Voer het programma PuTTy uit

Sluit ELM327 aan op pc - het RODE lampje gaat branden

Selecteer Serieel
Selecteer uw COM-poort (COM3)
Stel de bitsnelheid in op 38400
Klik op OPEN

Zwart CMD-venster wordt geopend
Typ de volgende opdrachten één voor één in het venster en druk op Enter:

> atpp2asv38
> atpp2aon
> atpp2csv81
> atpp2con
> atpp2dsv04
> atpp2don

Telkens wanneer u op Enter drukt, zou PuTTY moeten reageren met '>K'.

Terwijl u typt, knipperen er twee leds op de ELM 327.

Ik kreeg '>K' gevolgd door de opdracht die ik had getypt - ik moest sommige van de opdrachten overschrijven en herhalen voordat ik er een kreeg om '>K' te bevestigen (dit stukje is echt vreemd).

Iemand die weet wat hij doet, moet dit controleren, maar ik heb deze instructies gevolgd om PuTTY uit te voeren voordat ik hem in de auto aansloot (vanaf het punt dat hij op Windows is aangesloten en wordt herkend als een apparaat).

Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar ik heb het toch gedaan:

Voer het PuTTy programma uit

Sluit ELM327 aan op pc - het RODE lampje gaat branden

Selecteer Serieel
Selecteer uw COM-poort (COM3)
Stel de bitsnelheid in op 38400
Klik op OPEN

Zwart CMD-venster wordt geopend
Typ de volgende opdrachten één voor één in het venster en druk op Enter:

> atpp2asv38
> atpp2aon
> atpp2csv81
> atpp2con
> atpp2dsv04
> atpp2don

Telkens wanneer u op Enter drukt, zou PuTTY moeten reageren met '>K'.

Terwijl u typt, knipperen er twee leds op de ELM 327

Ik kreeg >K gevolgd door de opdracht die ik had getypt - ik moest een aantal van de opdrachten twee keer overschrijven en herhalen voordat ik ze allebei kon bevestigen '>K' (dit stuk is echt vreemd)
Bedankt Poopdeck, de setup elm327 voor MS-CAN bus tab vervangt de noodzaak om putty uit te voeren, het werkt nu allemaal en ik heb zojuist de spraakbesturing ingeschakeld om mijn bluetooth module retrofit te voltooien
Image

mijn schakelaar die ik voor iemand heb gedaan, zit in tape om te testen voordat ik de schroeven terugplaats

kan deze software op tablets draaien of is het alleen voor laptops?
Dat is een elegante oplossing - waarom heb ik daar niet aan gedacht!?

Je hebt een volledig pc-besturingssysteem nodig om ELMConfig te laten draaien - en een USB-poort helpt
Image
. Ik ben eigenlijk alleen bekend met iPads...en die zijn een duidelijke nee.

Ik heb de mijne veranderd in "Garys Focus RS"... interessant genoeg had ik een koppelverzoek van een willekeurig persoon terwijl ik de andere avond 70 mph op de M25 reed!
Ik heb vanmiddag naar de nieuwe software gekeken - en de bluetooth naam veranderd. Briljant!

Nu wordt het niet verward met het andere Ford Audio-apparaat (een Fiesta).

Image

Heeft problemen met het werkend krijgen van de drivers. Het is Windows 8 en de software is zonder problemen geĂŻnstalleerd, maar als ik hem aansluit, is er niets te selecteren in de poortoptie, daarom kan ik hem niet openen.

Ik heb talloze drivers gedownload, maar niets lijkt te werken.
Probeer het in de compatibiliteitsmodus van Windows 7 te zetten en als administrator uit te voeren

Dit is ook afkomstig van de Russische site en vertaald door Google

Driver downloadpagina ELM327

1. Hoe te zien welke USB-chipset in de adapter zit.

1.1. Zoek in Apparaatbeheer het hardwareapparaat met een uitroepteken onder USB-controllers of -poorten.
1.2. Klik met de rechtermuisknop op het apparaat met een uitroepteken en selecteer "Eigenschappen" in het menu. In het venster "Details" tabblad. Eigenschap: ID-apparatuur.

Voorbeeld

2. Download de driver

2.1. USB-chip van Prolific Technology Inc. > Prolific.com.tw VID_067B PID_2303 &
Driver downloadpagina: PL2303 Windows Driver Download> prolific.com.tw
Directe link naar de driver voor alle besturingssystemen sinds Windows 2000sp4 PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1.7.0.zip> prolific.com.tw

2.2. FT232 USB-chip van FTDI> ftdichip.com VID_0403 & PID_6001
Driver downloadpagina: Virtual COM Port Drivers> ftdichip.com
Directe link naar de driver voor alle besturingssystemen sinds Windows XP WHQL Certified CDM 2/8/24> ftdichip.com

03/02. CP210x USB-chip van Silicon Labs> silabs.com
Driver downloadpagina: CP210x USB to UART Bridge VCP Drivers> silabs.com
Directe link naar de drivers voor Windows XP / Server 2003/Vista/7/8 (v6.6.1) CP210x_VCP_Windows> Silabs. com
Ze hebben een driver en dlz WinCE 5.0 en 6.0. Zodat de adapter op de chip kan worden aangesloten op de Chinese en met de balalaika Apps auto met haar ​​3. Driver installatie. drivers moeten worden geïnstalleerd wanneer de computer is losgekoppeld van de adapter.

Hallo, heb net een RS mk2 gekocht met beide lux-pakketten en bluetooth, telefoon maakt verbinding en kan bellen maar streamt geen muziek. De dealer heeft me verteld om terug te gaan, maar ze zijn meer dan 60 mijl verderop. Is er ergens waar deze update wordt verkocht, gewoon omdat ik niet erg technisch ben en het liever koop dan dat ik het verknal, bedankt voor alle hulp.

Ik snap niet wat je inschakelt met de BT-streaming... De mijne heeft altijd muziek gestreamd van mijn telefoon naar de head unit via Bluetooth...

Of mis ik hier iets...?
Het zijn vaker de retro-fitted modules die dit moeten inschakelen, geloof ik. Vroege RS'en hadden geen BT-streaming ingeschakeld, maar latere wel.

Mensen moeten ook duidelijk zijn over wat ze standaard in hun voertuigen hebben en wat er is veranderd.

Zoals ik al eerder heb gezegd, mijn in juli '09 gebouwde model heb ik als lux2 gespecificeerd; BT/USB, maar het kwam niet met de BT-streaming ingeschakeld, dat was een verandering een paar maanden later en een ST-auto van een collega en een Kuga hadden dit, dus ik klaagde intern en wees ook op een potentiële verbetering in de software (bijv. waarom faxnummers laden) en kreeg goedkeuring voor de engineers van de leverancier (Bosch) om mijn software te upgraden (head unit via dvd en audio via USB-stick). Ze gebruikten ook geen IDS om BT Streaming in de spraakmodule in te schakelen, maar we weten nu dat dit voor sommige auto's vereist is (waarom is nog steeds onbekend).

161 - 180 of 714 Posts